פרסום סמוי

פרסומות סמויות

ישנה תופעה שחוזרת על עצמה בכלי התקשורת השונים והתופעה הזאת נקראת פרסומת סמויה.
פרסומת סמויה היא דרך של חברות שונות לדחוף לנו מוצרים ולפרסם לנו אותם בדרך  מוסתרת ולא בדרך שאנחנו יודעים שזאת פרסומת אבל זה כן מחלחל לנו לתת מודע.

הפרסומת הסמויה היא כלי שיכול לפגוע כלכלית באנשים החלשים כמו שכבת הגיל המבוגרת שיכולה לקנות כל מיני דברים בביתי מרקחת שהם לא צריכים או לא יודעים בכלל מה הוא יעזור אבל בשבילם זה טוב כי המליצו עליו בטלוויזיה, פרסומת סמויה משפיעה גם על הילדים והם ירצו כל מה שקשור לגיבור שהם רואים בטלוויזיה והם בעצם מעבירים לנו מידע שיקרי על אותו מוצר ומטעים את הצרכנים שרוצים לקנות את אותו מוצר.

בזמן הופעת פרסומת סמויה יכולים לבוא שני גורמים עיקריים על המוח בדרך כלל הפרסומת הסמויה מנסה להפעיל אצלנו רגש שהוא משהו שיכול להשפיע מאוד על החשיבה והחלטת ההחלטות שלנו והסוג השני הוא פרסומת שעובדת לנו על המוח ומציגה לנו עובדות על המוצר בדרך סמויה.
לפי דעתי פרסומות סמויות הן כלי שיווקי טוב אך חסר רגש כי בזמן שאנחנו הצרכנים חשופים לפרסומות סמויות אנחנו יכולים לקבל מידע שגוי או שקרי ויש כאלה ששמים לב לתופעה הזאת ויכולים להבדיל בין פרסומת סמויה לפרסומת מסורתית אך הרוב המוחץ לא שם לב והוא מאמין למה שמוצג לנו בפרסומות האלו.

לפי דעתי זה משהו שפוגע בנו משהו שלא צריך להיות ככה משהו שאם כל הראשי חברות יפסיקו לחשוב 
רק על הכסף ועל איך הם דוחפים עוד ועוד כסף לכיס ויתחילו לחשוב על איך הם יכולים לתרום לנו עם פרסומות ואיך ניתן לעזור עם פרסום ולא לנסות רק לדחוף לנו עוד ועוד מוצרים חסרי כל ערך או כל חשיבות  ולהתחיל לספק מידע אמיתי על המוצר ולא להקצין את הדברים ולגרום לצרכנים לחשוב שהמוצר יכול לגרום לנו להשתנות בצורה מוגזמת. ביום שפרסומות יספקו לנו מידע אמיתי ולא בצורה מוקצנת זו תהיה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לנו בתור הצרכנים.

תגובה 1:

  1. יהב יקיר,
    התחלת יפה בכך שהגדרת מהי פרסומת סמויה. המשכת בכך שציינת כיצד יכולה הפרסומת הסמויה לפגוע בנו כקהל הצרכים והתייחסת לאוכלוסיות החלשות בחברה כמו המבוגרים והילדים.
    בהמשך ציינת כי ישנם שני גורמים עיקריים שמשפיעים על המחשבה של הצרכן- הגורם העובדתי והגורם הרגשי. מאוד חסרה לי העמקה וחידוד של נקודה זו למה התכוונת בדברייך?
    כיצד פרסום סמוי עובד על בגורמים הללו? כיצד פרסום סמוי מציג עובדות על המוצר?
    חסרה התייחסות להשלכות של חוסר יכולת ההבחנה והחשיפה הלא רצויה למוצר.
    יהב, ממליצה לך לכתוב דבריך קודם על טיוטא מסודרת ולאחר מכן להעבירם לפוסט- דבר אשר יתרום לך בארגון האינפורמציה.

    השבמחק